4,8 miljoen Nederlandse huishoudens kiezen voor fairtrade producten
We kiezen vaker voor fairtrade producten
We zijn goed bezig in Nederland! 4,8 miljoen Nederlandse huishoudens hebben vorig jaar een of meerdere fairtrade producten gekocht, dat is een stijging van 6 procent. Dit zijn bijna een half miljoen huishoudens meer dan een jaar eerder.
Chocolade en koffie zijn populair
Duurzame koffie (+21 procent t.o.v. 2013) en chocolade (+7 procent t.o.v. 2013) zijn erg in trek. En een relatief klein, maar sterk opkomend segment is ‘culinary’, waar Oosterse producten als kokosmelk en curry kruidenpasta’s onder vallen. Het aantal huishoudens dat fairtrade ‘culinary’ producten koopt, is sinds 2011 met 71 procent gestegen.
Jongeren zijn duurzaam
De groei in 2014 hebben we te danken aan jongeren onder de 30 jaar en aan 40- tot 49-jarigen, die meer fairtrade kopen. Het aantal 65-plussers dat fairtrade producten koopt is al jaren stabiel, terwijl de hoeveelheid mensen van deze leeftijd landelijk juist groeit.
Koop jij fairtrade producten? Waarom wel of niet?