Mitsubishi-Motors logo
ClearTechnology logo

J.D. Power Customer Service Index 2020.

Opnieuw topscore voor Mitsubishi Motors in onderzoek naar servicekwaliteit

17 april 2020

Mitsubishi Motors is voor het tweede jaar op rij als beste non-premium automerk beoordeeld op het gebied van 'Fixed Right First Time' in de J.D. Power Customer Service Index, het grootste onderzoek naar servicekwaliteit ter wereld.

Het jaarlijkse onderzoek van het gerenommeerde Amerikaanse bureau J.D. Power onderzoekt de klanttevredenheid op het gebied van onderhoud en reparatie bij de officiƫle dealer. Voor de meest recente studie werden in totaal 71.286 Amerikaanse eigenaren van voertuigen 1 tot 3 jaar oud gevraagd over hun meest recente ervaring met de dealer.

Voor het tweede jaar op rij behaalde Mitsubishi de eerste plaats in het non-premiumsegment op het gebied van ‘Fixed Right First Time’, waarmee de hoogste klanttevredenheid werd aangetoond na de eerste werkplaatsbezoek bij de dealer. Bijna de helft van de Mitsubishi-rijders beoordeelde de dealer met een ’10’.

Voor de totale score richtte J.D. Power zich op de servicekwaliteit (27%), voorlichting (20%), serviceadviseur (20%), servicevoorziening (20%) en haal- en brengservice (16%). Met een eindscore van 846 punten eindigde Mitsubishi Motors als vierde en tevens beste Japanse automerk onder de volumemerken. Daarmee heeft Mitsubishi Motors de score in de afgelopen vier jaar met 61 punten weten te verbeteren.

ZIE OOK: Mitsubishi Motors verbetert servicevoorwaarden: dit is nieuw

Hoog opgeleide technici

De topnotering bij het Amerikaanse onderzoek komt niet als een verrassing. Mitsubishi Motors is weliswaar een klein automerk met een relatief bescheiden dealernetwerk, maar het Japanse merk staat structureel hoog in allerlei tevredenheidsonderzoeken wereldwijd. Ook in Nederland, zowel op gebied van klanttevredenheid als betrouwbaarheid.

Mitsubishi Motors hecht veel waarde aan de kennis en deskundigheid van technici en investeert daarom veel in educatie en bijscholing. Mede hierdoor eindigde een Nederlandse Mitsubishi-monteur vorig jaar op het podium bij de prestigieuze Mitsubishi Global Service Skills Contest in Japan, de wedstrijd voor de besteĀ Mitsubishi-monteur ter wereld. Begin dit jaar won een andere Nederlander de European Technician Contest, de Europese finale voor beste Mitsubishi-monteur, wat betekent Nederland opnieuw vertegenwoordigd is bij de eerstvolgende wereldfinale.

ZIE OOK: Consumentenbond bevestigt betrouwbaarheid Mitsubishi Motors

Ook interessant
Waarom de Mitsubishi Outlander PHEV de ideale gezinsauto is
Mitsubishi Motors hoofdsponsor NK Surftour
Waarom de Mitsubishi Remote Control-app een livesafer is
Kwart Nederlanders heeft last van ‘parkeerschaamte’
Waarom ik dit laadpunt voor thuis gekozen heb
Mitsubishi Outlander PHEV uitgeroepen tot ‘4WD van het jaar 2020’

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid