J.D. Power Customer Satisfaction Index 2019

Topnotering voor Mitsubishi Motors in klanttevredenheidsonderzoek

28 maart 2019

Het gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power heeft zijn jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek gepubliceerd. De J.D. Power Customer Satisfaction Index 2019 meet de tevredenheid van de service van dealers. Mitsubishi Motors staat in de top 3 bij de volumemerken.

De J.D. Power Customer Satisfaction Index (CSI) onderzoekt de klanttevredenheid onder automobilisten naar aanleiding van een servicebeurt bij de dealer. Eigenaren van voertuigen tussen één en vijf jaar oud worden gevraagd naar hun meest recente ervaring, zowel bij periodieke servicebeurten als garantiewerkzaamheden.

Het onderzoek focust zich daarbij op de servicekwaliteit (27%), voorlichting (20%), de serviceadviseur (20%), de servicefaciliteit (20%) en haal- en brengservice (16%). Bij de 2019-editie werden in totaal 57.286 automobilisten naar hun mening gevraagd.

Bij de J.D. Power Customer Satisfaction Index 2019 staat Mitsubishi Motors stevig in de top 3 van best presterende volumemerken. Daarmee is Mitsubishi Motors niet alleen het beste Japanse automerk, maar ook de nummer 1 op het gebied van servicekwaliteit, waarbij vooral gelet wordt op de tijdsduur van een onderhoudsbeurt, hoe grondig het onderhoud wordt uitgevoerd en de staat waarin de auto weer wordt overhandigd aan de klant.

LEES OOK: Terugroepactie getuigt van goede service

Mitsubishi Motors onderhoud

Hoog opgeleide technici

De topnotering bij het Amerikaanse onderzoek komt niet als een verrassing. Mitsubishi Motors is weliswaar een klein automerk met een relatief bescheiden dealernetwerk, maar het Japanse merk staat structureel hoog in verschillende tevredenheidsonderzoeken. Ook in Nederland, zowel op gebied van klanttevredenheid als betrouwbaarheid.

Mitsubishi Motors hecht veel waarde aan de kennis en deskundigheid van technici en investeert daarom veel in educatie en bijscholing. Mede hierdoor eindigde een Nederlandse Mitsubishi-monteur onlangs op het podium bij de prestigieuze Mitsubishi Global Service Skills Contest in Japan, een grootschalig evenement waarbij het merk op zoek gaat naar de beste Mitsubishi-monteur ter wereld. Ook is Mitsubishi Motors meermaals door de Consumentenbond opnieuw uitgeroepen tot betrouwbaarste automerk in Nederland.

LEES OOK: Mitsubishi-dealer van de toekomst is zelfvoorzienend

Ook interessant
Lidar: wat is het en hoe werkt het?
Mitsubishi Rear Cross Traffic Alert
Rear Cross Traffic Alert: wat is het en hoe werkt het?
Adaptive Cruise Control: wat is het en hoe werkt het?
Mitsubishi Motors grootste stijger in Europese Unie
Op vakantie? Deze accessoires moet je hebben
Mitsubishi Eclipse Cross head-up display
‘Nederlanders gebruiken rijhulpsystemen te weinig’

 

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid