extra-laadpalen-regio-amsterdam

MRA-Elektrisch plaatst 2.400 extra laadpunten

Verdubbeling aantal laadpalen in regio Amsterdam

04 januari 2017

De eerste laadpaal als onderdeel van de grote 'verdubbelingsoperatie' in regio Amsterdam is geplaatst. Met deze operatie wordt het aantal laadpalen in de regio met 2.400 stuks uitgebreid om te voldoen aan de toenemende vraag naar publieke laadpunten.

MRA-Elektrisch is in 2012 gestart als project om (semi-)elektrische mobiliteit in de Metropool Regio Amsterdam te stimuleren. Inmiddels is het projectgebied uitgebreid naar de gehele provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht.

De realisatie van oplaadpalen is door MRA-Elektrisch gezamenlijk aanbesteed voor bijna 80 gemeenten in de provincies. Hierdoor kunnen grote aantallen tegen gunstige kosten worden gerealiseerd. Dat betekent dat in de regio een dermate aantrekkelijk laadtarief kan worden gegarandeerd, dat elektrisch rijden goedkoper wordt dan rijden op benzine.

De grote verdubbelingsoperatie is nodig om te blijven voldoen aan de vraag naar openbare laadpalen op straat. Inmiddels rijden er meer dan 100.000 stekkervoertuigen op de Nederlandse wegen. En dat worden er in de komende jaren alleen maar meerPitPoint gaat de 2.400 nieuwe laadpunten plaatsen, beheren en onderhouden. Wanneer die allemaal operationeel zijn, is niet bekend.

Schaalvoordeel en goedkoop laden

De gemeenten profiteren van schaalvoordeel en door de gunstige kosten is een gezonde businesscase binnen handbereik. Laadpunten zijn nu nog niet rendabel, maar dat gaat naar verwachting binnenkort veranderen. In Utrecht zijn opereren veel laadpalen al kostenneutraal.

Daarmee wordt elektrisch rijden alsmaar goedkoper. Circa 85% van de elektrische rijders heeft een plug-in hybride. Die krijgen met dit tarief een extra financiële prikkel om regelmatig op te laden en zo veel mogelijk elektrisch te rijden.

Benieuwd hoe je met een plug-in hybride zo efficiënt mogelijk kunt rijden? Kijk deze video en haal het uiterste uit je PHEV in 3 minuten.

Ook interessant
Mitsubishi Motors grootste stijger in Europese Unie
Op vakantie? Deze accessoires moet je hebben
Mitsubishi Eclipse Cross head-up display
‘Nederlanders gebruiken rijhulpsystemen te weinig’
Mitsubishi Outlander PHEV NewMotion
Wat kost een eigen laadpaal en hoe snel verdien je die terug?
Veiligheidssystemen verplicht in 2022: deze heeft Mitsubishi al
Japanse automerken voordeligst om te verzekeren

 

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid