Mitsubishi-Motors logo
ClearTechnology logo

Vivianne Bendermacher over haar ervaringen met de Mitsubishi Outlander PHEV.

“Waarom ik nog steeds blij ben met dit laadpunt”

30 april 2021

Mijn EVBox prijkt nu bijna een jaar aan onze gevel. Hoog tijd om de balans op te maken. Ben ik nog steeds blij met dit laadpunt waarover ik eerder schreef op deze website? Het korte antwoord is: ja! Het langere antwoord lees je hieronder.

Ledjes en losse kabels

Ik heb het nog steeds: dat gevoel van gemak en luxe als ik mijn Mitsubishi Outlander PHEV thuis aan dat laadpunt hang. Ik word nog altijd blij van de duidelijke led-lampjes die aangeven wat de status van het laden is. Ik koos er bovendien heel bewust voor om een laadpunt zonder vaste kabel te laten installeren: geen spijt van. Ik plug veel liever een losse kabel in, dan dat er altijd een lelijke kabel aan de gevel hangt. Het oog wil ook wat.

Winst maken met laden

Dat thuisladen blijft fijn. Een heerlijke wetenschap dat mijn trouwe bolide morgen weer genoeg power heeft om alle ritjes af te leggen. Alle ritjes, ja; want zeker in tijden van corona en thuiswerken, zijn de echt lange ritten schaars. Ik blijf meestal wel onder de 50 kilometer en leg nu dus vrijwel alles elektrisch af. Waar ik voorheen bijna wekelijks bij een tankstation kwam, ben ik er nu in geen weken geweest. Nu ‘tank’ ik thuis.

En mocht er weer een verdwaalde laadpaalbehoeftige in mijn wijk terechtkomen, dan is hij of zij ook welkom op onze oprit. Stiekem hoop ik daar een beetje op: het maakt mijn EVBox-dashboard een stuk interessanter dan het nu is. En daar zijn we bij de belangrijkste reden aanbeland, waarom ik dit laadpunt na bijna een jaar gebruik nog steeds kan aanraden: het dashboard.

Zakelijke transacties splitsen

In het dashboard kun je namelijk alle transacties perfect bijhouden in een online omgeving, en als je wilt keurig opsplitsen in zakelijk en privé. Met één druk op de knop download je een overzicht voor je werkgever. Dat was ook één van de redenen dat ik uiteindelijk voor de EVBox koos: de slimmigheid erachter. Maar aangezien ik mijn eigen werkgever ben en ik door corona eigenlijk alleen nog privéritjes afleg, valt er niet denderend veel te down- en uploaden. Een extra laadsessie van een onbekende zou dus best welkom zijn. Dan kan ik ook mijn winst zien in een kek taartdiagrammetje. Ik heb mijn prijs bepaald op 0,35 cent per kWh: allemaal via dat dashboard. Nu dus alleen nog wachten op mijn eerste klant.

Laadmaximum instellen

Wat je ook kunt zien: wanneer je het meest laadt. In mijn geval: overdag. En eigenlijk is dat niet het beste moment. Want overdag – zeker in de wintermaanden – wordt er natuurlijk al aardig wat stroom verbruikt. Dus ik heb een zogenoemd laadprofiel gemaakt, met een maximale stroomsterkte voor overdag. Alleen ‘s nachts wordt er op volle sterkte geladen. Zo wordt het stroomverbruik wat beter verdeeld.

Kortom: bevind je je nog in de oriëntatiefase rondom laadpunten? Ik kan de EVBox van harte aanbevelen. Maar welke je ook kiest: ga in elk geval voor een ‘slimmerd’. Ook al denk je nu misschien nog dat je zo’n dashboard niet nodig hebt; je situatie kan altijd veranderen, waardoor bijvoorbeeld het splitsen van privé en zakelijke laadsessies heel handig blijkt.

Ook interessant
Mitsubishi-rijder aan het woord: “Over eerste keren en Mitsubishi Pechhulp”
‘Nostalgie in de teststraat’
‘Ineens is een auto dan geen auto meer’
Laadpaal-avonturen
Waarom de Mitsubishi Outlander PHEV de ideale gezinsauto is
Waarom de Mitsubishi Remote Control-app een livesafer is

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid