Mitsubishi-Motors logo
ClearTechnology logo

Volledig volgens strenge fabrieksvoorschriften en met originele onderdelen

Autoruit vervangen of repareren doe je bij de dealer

28 december 2018

Autoruitschade zit in een klein hoekje, vooral in de winterperiode. Door vorst en pekel dreigt het asfalt sneller af te brokkelen. Steenslag is een veelvoorkomende oorzaak van een kapotte autoruit. En door sterke temperatuurwisselingen, bijvoorbeeld door het gebruik van de voorruitverwarming bij lage buitentemperaturen, kan een onschuldig sterretje in de voorruit al snel uitgroeien tot een flinke barst. Autoruitschade? Dan kun je het beste direct naar je dealer gaan. Lees hier waarom.

Bij een klein sterretje in de voorruit is een reparatie voldoende. In dat geval wordt onder hoge druk speciale hars in het sterretje aangebracht, die met behulp van UV-licht uithardt. Op deze manier krijgt de autoruit zijn oorspronkelijke sterkte weer terug. Als de beschadiging te groot is, moet de ruit vervangen worden. Ook als een barst in de ruit zit die vertakt is of het zicht belemmert. Dit is tevens een APK-afkeurpunt.

Als de voorruit van een Mitsubishi-model moet worden gerepareerd of vervangen, kun je dit het beste laten uitvoeren door de Mitsubishi-dealer. De voorruit is namelijk een essentieel onderdeel van de kooiconstructie van de auto. De voorruit draagt dus bij aan de stevigheid van de carrosserie. Een nieuwe voorruit moet daarom worden vastgelijmd volgens een speciale methode en met specifieke lijmsoorten. Een achterruit zal versplinteren als daar met kracht een hard voorwerp tegenaan komt, maar een voorruit is voor de veiligheid gelaagd om versplintering te voorkomt.

Moderne technologie

Tegenwoordig hebben we ook te maken met allerlei moderne technieken, zoals een regen- en lichtsensor, de camera van de Lane Departure Warning of zelfs de lidar-camera van het Forward Collision Mitigation System die in de voorruit verwerkt zit. Daarom is het belangrijk dat de reparatie of vervanging van de voorruit door vaklieden wordt uitgevoerd. De Mitsubishi-dealer heeft de expertise, werkt volgens strenge fabrieksvoorschriften en maakt uitsluitend gebruik van originele materialen.

En nu zul je vast denken: de dealer is veel toch duurder? Nou, de Mitsubishi-dealer in ieder geval niet. Mitsubishi Motors heeft afspraken gemaakt met bijna alle verzekeringsmaatschappijen van Nederland. Hierdoor betaalt u altijd hetzelfde als bij de universele garage of glashersteller, met dezelfde voorwaarden wat betreft het eigen risico.

Puur en alleen de verplichte WA-verzekering dekt geen ruitschade, WA+ beperkt casco en WA+ volledig casco wel. In de praktijk worden sterreparaties door de meeste autoverzekeraars volledig vergoed, zonder dat de klant het eigen risico hoeft aan te spreken.

LEES OOK: Hoeveel gerecyclede autoruiten heb jij in huis?

Ook interessant
“Waarom ik nog steeds blij ben met dit laadpunt”
Mitsubishi-rijder aan het woord: “Over eerste keren en Mitsubishi Pechhulp”
‘Nostalgie in de teststraat’
Onderzoek: Mitsubishi Motors merk met minste motorstoringen
‘Ineens is een auto dan geen auto meer’
Laadpaal-avonturen

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid