Mitsubishi-Motors logo
ClearTechnology logo

Mijlpaal voor bestverkochte plug-in hybride ter wereld.

250.000ste Mitsubishi Outlander PHEV is een feit

12 juni 2020

Acht jaar na de introductie van de Mitsubishi Outlander PHEV is de mijlpaal van 250.000 verkochte exemplaren bereikt! Daarmee is de SUV nog steeds met afstand de bestverkochte plug-in hybride ter wereld.

De Mitsubishi Outlander PHEV was ’s werelds eerste plug-in hybride SUV die op de markt kwam en werd meteen een doorslaand succes. Ondanks dat het model in eerste instantie alleen in Nederland en Scandinavië te koop was, werd in november 2015 al het 50.000ste exemplaar in Europa geregistreerd.

In de daaropvolgende jaren nam de concurrentie in het plug-in hybride segment flink toe, maar dat weerhield de Outlander PHEV er niet van om de stijgende lijn vast te houden. Eind 2017 werd de mijlpaal van 100.000 verkochte stuks bereikt en nu staat de teller dus al op 250.000.

Het is de concurrentie nog steeds niet gelukt om de Outlander PHEV te verslaan. De plug-in hybride SUV dendert stevig door en weet nog steeds te verrassen met zijn verkoopcijfers. De Outlander PHEV is sinds 2015 onafgebroken de populairste plug-in hybride in Europa en sinds 2019 de bestverkochte ter wereld.

LEES OOK: Geld verdienen met je Outlander PHEV: hoe werkt dat?

Waarom zo geliefd?

Het succes van de Outlander PHEV is deels te danken aan de onderscheidende aandrijftechniek. Het technologische vlaggenschip van Mitsubishi Motors is vanaf het begin ontwikkeld als elektrische auto, met een batterij in het midden en twee elektromotoren; één op de vooras en één op de achteras. En daaraan is een benzinemotor toegevoegd, precies andersom dan bij andere plug-in hybrides. Doordat de Outander PHEV in de eerste plaats dus een elektrische auto is, heeft die overigens ook geen versnellingsbak.

Met een volgeladen batterij kan de Outlander PHEV een afstand van 46 kilometer volledig elektrisch rijden volgens de officiële WLTP-testmethode voor verbruik en uitstoot. Dat is meer dan de 38 km die Europeanen gemiddeld per dag rijden en fors meer dan de gemiddelde woon-werkafstand in Nederland, die volgens het CBS 22,6 kilometer bedraagt.

Als de batterij leegraakt of een extra krachtige acceleratie gevraagd wordt, fungeert de benzinemotor als generator om extra vermogen te leveren en de batterij op te laden. Met een simpele druk op de knop kun je er ook voor kiezen om stroom te ‘bewaren’ om later op de route volledig elektrisch te rijden, zonder dat de benzinemotor inschakelt. Volgens dezelfde WLTP-test komt het gemiddelde benzineverbruik uit op slechts 2,0 l/100 km. Met een volle tank (43 liter) brandstof en een volgeladen batterij kun je dus enorme afstanden overbruggen zonder tussentijds te hoeven stoppen.

Maar dat is niet alles! Behalve het duurzame karakter van deze semi-elektrische plug-in hybride hebben we het hier ook over een volbloed SUV met een hoge zitpositie en een rijke uitrusting, veel ruimte voor het hele gezin, intelligente vierwielaandrijving én 1.500 kg trekgewicht. En dat allemaal voor een instapprijs ver onder de 40.000 euro. Daarmee is de Mitsubishi Outlander PHEV de voordeligste plug-in hybride SUV in deze klasse, met ook nog eens standaard vijf jaar fabrieksgarantie.

LEES OOK: Meer behoefte aan eigen auto door coronacrisis

Ook interessant
“Waarom ik nog steeds blij ben met dit laadpunt”
Mitsubishi-rijder aan het woord: “Over eerste keren en Mitsubishi Pechhulp”
‘Nostalgie in de teststraat’
Onderzoek: Mitsubishi Motors merk met minste motorstoringen
‘Ineens is een auto dan geen auto meer’
Laadpaal-avonturen

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid