Mitsubishi Motors is gestart met de bouw van een groot duurzaam energiesysteem bij de autofabriek in Okazaki, Japan. Het dak van de gigantische fabriekshal wordt bezaaid met zonnepanelen die stroom opslaan in hergebruikte batterijen uit elektrische auto's.
In Hoorn is een bijzonder project van start gegaan. In een kleine werkplaats langs het Markermeer zal een replica van een enorm VOC-schip uit de 17e eeuw gebouwd worden. Niet van hout, maar van afvalplastic! En ook nog eens op een plek zonder water- gas en elektriciteitsaansluiting. De stroom die nodig is om het schip te bouwen, komt uit de batterij van een Mitsubishi Outlander PHEV! Wij nemen een kijkje achter de schermen bij ‘Clean2Anywhere’.
Een Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) is een auto waarmee je je dagelijkse ritjes volledig elektrisch kunt afleggen, die altijd paraat staat voor noodgevallen en waarmee je ongehinderd grote afstanden kunt overbruggen als dat een keer nodig is. Dankzij het veelzijdige en milieuvriendelijke karakter ziet Mitsubishi Motors veel kansen voor de PHEV in de toekomst. Maar hoe ziet de toekomst van de plug-in hybride er dan uit?
Mitsubishi Corporation is een prominente investeerder in Nederlandse windmolenparken en werkt al enige tijd samen met Eneco. Maar dat is slechts het begin, want de Nederlandse energiemaatschappij wordt nu geheel overgenomen door Mitsubishi Corporation, samen met het Japanse energiebedrijf Chubu.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat trekt 5 miljoen euro uit voor de aanleg van honderden 'slimme' laadpalen. De komende tijd worden honderden bi-directionele laadpalen aangelegd in 21 gemeenten in heel Nederland. En dat is goed nieuws voor alle Outlander PHEV-rijders in Nederland.