In september arriveert de vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV in Nederland. De makers spreken van de ingrijpendste wijziging sinds de introductie in 2013. We zetten de belangrijkste verschillen op een rij.
Het aantal EV's en PHEV's op de Nederlandse wegen groeit stevig door. Inmiddels rijden er ruim 126.000 personenauto's en lichte bedrijfswagens in ons land die met een stekker zijn op te laden. Tegelijkertijd schieten publieke oplaadpunten als paddenstoelen uit de grond. Ook bij bedrijven valt nog veel winst te boeken, terwijl een laadpunt meerdere voordelen biedt voor ondernemingen. We zetten een aantal voordelen op een rij.
Komende zomer trekken we er weer massaal op uit richting onze vakantiebestemming. Daarbij is de auto traditioneel een van de populairste vervoersmiddelen. Meer dan 40% van alle Nederlandse vakantiegangers pakt de auto, maar zo'n lange reis naar het zonnige zuiden is niet voor iedereen een pretje. Veel mensen kampen met wagenziekte. Lees hier wat je er tegen kunt doen.
De Mitsubishi GT-PHEV Concept werd onlangs - tegelijk met de Mitsubishi Eclipse Cross - bekroond met de prestigieuze 'GOOD DESIGNÂ award'. Deze Amerikaanse onderscheiding wordt gezien als een van de belangrijkste designprijzen van het jaar, dus iets om heel trots op te zijn. Maar onder de strak gelijnde carrosserie van de GT-PHEV gaan veel meer kwaliteiten schuil.
Als het rond de herfst weer kouder wordt en de eerste winterse buien over het land trekken, staan automobilisten massaal in de rij om winterbanden te laten monteren. Maar als de winter eenmaal voorbij is, hebben bestuurders kennelijk minder haast met het wisselen van de banden. Kijk maar om je heen hoeveel auto's je nog op winterbanden ziet rijden, terwijl de temperaturen dit jaar al boven de 25 graden zijn uitgestegen. Rij jij ook nog winterbanden? Lees hier waarom je ze snel moet wisselen.