Mitsubishi-Motors logo
ClearTechnology logo

Facts

Fact file Mitsubishi i-MiEV

Onderzoek wijst uit: huidige EV's kunnen meeste ritten aan

Zijn wij onterecht bang voor een lege accu?

Veel automobilisten willen wel overstappen op een volledig elektrische auto, maar zijn bang dat het rijbereik op één acculading te beperkt is voor hun behoeften. Maar is dat terecht? Volgens een Amerikaans onderzoek onder 750.000 automobilisten in ieder geval niet. De onderzoekers stellen dat 87 procent van alle auto's nu al kan worden vervangen door uitstootloze auto's met een stekker. In Nederland ook?

Fact file electric car charge

Extra snel én extra voordelig

Snelladen voor de prijs van groene stroom

Ongeveer 75% van alle berijders van elektrische auto's en plug-in hybrides heeft geen eigen oprit. Dat betekent dat veruit de meeste stekkerauto's moeten worden opgeladen bij publieke laadpunten, waar je in de meeste gevallen een hogere prijs per kWh betaalt dan thuis. Oneerlijk, vinden ze bij Fastned, exploitant van snellaadstations in Nederland.

Fact file Mitsubishi Outlander PHEV interieur

Video: handige tips om nóg zuiniger te rijden

Haal het uiterste uit je PHEV in 3 minuten

De techniek van een Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) is uiterst gecompliceerd. De semi-elektrische aandrijflijn is speciaal ontwikkeld voor zeer lage CO2-emissies, echter kun je door slim energiemanagement nog veel meer brandstof en CO2 besparen.

Fact file

Nederland laat opmerkelijke verhouding zien

Pompstations vs laadpalen: dit zijn de cijfers

"Japan heeft meer oplaadpunten dan pompstations", kopte persbureau Bloomberg onlangs. Internationale media namen het 'grote nieuws' massaal over. Maar hoe zit dat dan in Nederland?

Fact file Mitsubishi i-MiEV

En de bestuurders zijn supertevreden

Elektrische auto’s rijden meer kilometers dan benzineauto’s

Het Engelse Ministerie van Transport heeft een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder bestuurders van elektrische auto’s. De resultaten zijn opvallend. Wie in Engeland een elektrische auto als hoofdvervoersmiddel heeft, rijdt gemiddeld 14.240 kilometer per jaar. Dat is bijna 20 kilometer meer dan benzineauto’s gemiddeld jaarlijks afleggen. Het verschil is minimaal, maar het geeft aan dat EV’s in de praktijk net zo functioneel zijn als vervoermiddel als de benzinevariant. Weer een reden minder?

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid