Ongeveer 75% van alle berijders van elektrische auto's en plug-in hybrides heeft geen eigen oprit. Dat betekent dat veruit de meeste stekkerauto's moeten worden opgeladen bij publieke laadpunten, waar je in de meeste gevallen een hogere prijs per kWh betaalt dan thuis. Oneerlijk, vinden ze bij Fastned, exploitant van snellaadstations in Nederland.
Je rijdt ’s ochtends naar je werk, je geeft de sleutels van je elektrische auto of plug-in hybride aan een medewerker van een parkeerservice en aan het einde van de werkdag staat de auto met een volle batterij weer voor je klaar. Dat zou toch fantastisch zijn? Dit concept wordt op termijn landelijk uitgerold na een succesvolle praktijktest van netbeheerder Stedin. Het is de ideale oplossing voor het tekort aan laadpalen en het creëert nieuwe arbeidsplaatsen.
De techniek van een Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) is uiterst gecompliceerd. De semi-elektrische aandrijflijn is speciaal ontwikkeld voor zeer lage CO2-emissies, echter kun je door slim energiemanagement nog veel meer brandstof en CO2 besparen.
We gaan in de toekomst op lokaal niveau zó veel zonne-energie opwekken, dat we al die stroom kunnen delen met meerdere woningen in de wijk. En voor de opslag van overtollige stroom gebruiken we de elektrische en plug-in hybrideauto’s op straat!
Wist jij dat elke auto die geproduceerd wordt voor ten minste 85% recyclebaar moet zijn? En dat de autofabrikant verantwoordelijk is voor de juiste wijze van recyclen als het model gesloopt wordt? Deze Europese afspraken zijn in de wet vastgelegd, maar Mitsubishi Motors heeft zijn eigen richtlijnen die verder gaan.