In Krommenie ligt al enkele jaren een speciaal fietspad met zonnepanelen. Straks kun je op de N401 bij Kockengen ook met de auto over zonnepanelen rijden. Hier wordt rond het najaar gestart met de aanleg van een speciaal stuk 'solar road'.
Als straks honderdduizenden (semi-)elektrische auto's in Nederland rijden, kan het elektriciteitsnet dat wel aan? Krijgen we problemen met stroomstoringen als heel veel auto's tegelijkertijd staan te laden? Het zijn vraagstukken waarmee we steeds vaker te maken krijgen naarmate de verkoop van stekkerauto's toeneemt. Volgens TenneT, beheerder van het Nederlandse hoogspanningsnet, zorgt de opmars van (PH)EV's niet voor grote problemen.
De nieuwste Mitsubishi Outlander PHEV die begin 2017 in Nederland geïntroduceerd werd, heeft niet alleen een rijkere uitrusting en een nieuw infotainmentsysteem. Er is ook een EV Priority-functie toegevoegd, die ervoor zorgt dat je 100% elektrisch rijdt en geen enkel druppel brandstof verbruikt.
Je kunt in Europa al jarenlang vrijwel overal probleemloos pinnen met je Nederlandse bankpas, maar dat geldt niet voor het opladen van een elektrische auto met een Nederlandse laadpas. Gelukkig komt daar steeds meer verandering in. Maar er zijn ook andere zaken die goed zijn om te weten als je met een (PH)EV op vakantie gaat.
Ga je deze zomer met de auto richting Duitsland, België of Frankrijk? Let dan op. In Duitsland zijn de laatste jaren veel tankstations overgestapt op E10-benzine ter vervanging van Euro 95. In Frankrijk en België is E10 zelfs verplicht en kun je Euro 95 vrijwel nergens meer krijgen. Het gaat hier echter om een benzinesoort die niet voor elke auto geschikt is.