Weet je nog, toen in de zomer van 2015 tientallen miljoenen plastic ballen in verschillende Amerikaanse waterreservoirs werden gedumpt? De zogenoemde 'shade balls' werden een internethit. De foto's en video's van dit opmerkelijke gebeuren gingen de hele wereld over. Maar is het ook een succes?
De nieuwste Mitsubishi Outlander PHEV die begin 2017 in Nederland geïntroduceerd werd, heeft niet alleen een rijkere uitrusting en een nieuw infotainmentsysteem. Er is ook een EV Priority-functie toegevoegd, die ervoor zorgt dat je 100% elektrisch rijdt en geen enkel druppel brandstof verbruikt.
Steeds meer huishoudens wekken hun eigen energie op met zonnepanelen. Maar slechts 17% van die groene stroom wordt daadwerkelijk gebruikt en de rest teruggeleverd aan het energienet, blijkt uit onderzoek van energieleverancier Engie. Het zou dus ideaal zijn als je overtollig opgewekte stroom kunt opslaan in een batterij om later te gebruiken, toch? En hoe ideaal zou het zijn als jouw eigen (semi-)elektrische auto als opslagbatterij fungeert? Bij Mitsubishi Motors is dat mogelijk.
Ken je die zelfrijdende Mitsubishi i-MiEV nog, die geheel elektrisch en zonder bestuurder door de straten van Singapore zoeft? Dit soort autonoom rijdende voertuigen willen wij in Nederland ook. Onderzoeksbureau Roland Berger concludeert namelijk dat Nederlanders van alle nationaliteiten het meest ontvankelijk zijn voor autonoom rijdend vervoer op afroep.
Amsterdam, Rotterdam en Den Haag scoren goed met het aantal laadpalen in de openbare ruimte. Dat blijkt uit het uitgebreide onderzoek ‘Benchmark elektrisch rijden 2017’ van adviesbureau Over Morgen. Maar er zijn ook gemeenten die ver achterlopen en nog een grote inhaalslag hebben te maken.